Hotely a penzióny

Nádherný web, vlastný rezervačný systém, plachta obsadenosti, prepojenie na systémy rezervovania (napr. Booking, AirBnB, Hotels.com), kategorizácia hostí, newsletter, pobytové kupóny a ďaleko ďaleko viac.

Dokonalá webstránka

Pokiaľ máte staršiu web stránku a rozmýšľate nad jej obnovou, s radosťou Vám pomôžeme. Pekný web je dôležitou súčasťou každého úspešného ubytovacieho zariadenia - či už ide o 5***** hotel alebo malý rodinný penzión. Potenciálni hostia najčastejšie hľadajú nové ubytovacie zariadenia na internete a bola by škoda prísť o nového klienta, len kvôli neaktuálnej web stránke.

Na úvod si povieme, akú máte predstavu Vašej novej stránky (a ukážeme Vám predlohy na inšpiráciu) a pustíme sa do práce. Samozrejme, dopredu Vám poskytneme odhad nákladov na novú web stránku - asi sa pýtate, koľko to tak môže stáť? V prvom rade to záleži od Vás, teda aké riešenie nového webu očakávate (existujúca šablóna alebo unikátny web s najnovšími vychytávkami). Pre viac info pozrite TU (stači kliknúť TU).

deluxe hotel

 

Vlastný rezervačný systém

Poplatky externým systémom rezervovania sú vysoké, tak prečo neumožniť Vašim pravidelným hosťom rezervovať si termín online priamo cez Vašu stránku (bez nutnosti overovania termínov e-mailom alebo telefonicky). Poviete nám počet izieb, špecifické požiadavky a zvyšok nechajte už na nás.

Celý rezervačný systém (a celý Váš systém) bude  spracovaný ako webová aplikácia bez nutnosti inštalovania. V rezervačnom systéme budete môcť:

  • vytvoriť rôzne kategórie izieb s rozdielnymi cenami,
  • nastaviť cenové pásma izieb podľa obsadenosti,
  • sledovať stav úhrady/nedoplatkov Vašich hostí,
  • hostia budú mať dostupný chat s recepciou,
  • prehľadne uvidíte obsadenosť izieb,
  • hostia budú môcť urobiť online check-in aj online check-out, čím výrazne skrátite čakanie hostí na recepcií,
  • vytvoriť online dotazník spokojnosti pre hostí,
  • mnohé iné.

Samozrejmosťou je, že rezervácia na Vašej stránke bude možná aj z mobilu a Vaša nová web stránka bude prispôsobená na mobilné zariadenia.

Ak spolupracujete aj s rezervačnými systémami ako Booking, Hotels.com, Airbnb a pod., vieme Váš systém prepojiť s týmito systémami a po obsadení izby vo Vašom rezervačnom systéme, sa izba obsadí aj na Booking-u a naopak. 

Napojenie na externé systémy (Booking a pod.)

Áno, vieme aj toto. Ako Vám to pomôže v podnikaní? Znížite časovú náročnosť a odstránite chybovosť - veď čo môže byť horšie ako vypredať izby a zabudnúť to zaznačiť v Booking-u, kde si ubytovanie objednajú aj ďalší klienti :-)

Váš rezervačný systém prepojíme s pomocou API prepojenia na externé rezervačné systémy a akonáhle si niekto rezervuje pobyt priamo na Vašom webe, izba sa obsadí aj na Bookingu. Platí to aj opačne, a teda izba rezervovaná cez Booking sa obsadí vo Vašom systéme. Nemusíte tak nič manuálne zaznačovať a taktiež odstránite akékoľvek chyby.

Prepojenie pomocou API si s Vami prejdeme a zosumarizujeme Vám výhody, nevýhody a predpokladané náklady. Podľa toho zvážite, či je takéto prepojenie pre Vás ekonomicky výhodné (keďže Vy viete najlepšie, koľko práce Vám ušetrí a ako veľmi Vám zníži chybovosť oproti manuálnemu vypĺňaniu údajov) - každé API prepojenie je individuálne a veľmi radi sa na neho pozrieme, zhodnotíme a naceníme. Najlacnejšie prepojenia u nás stoja od 500 eur.

Štatistiky a plachta obsadenosti

V systéme Vám vytvoríme aj prehľadnú "plachtu" obsadenosti Vašich izieb, a taktiež doplníme prehľadné štatistiky podľa Vašich požiadaviek (systém ich bude spracovávať automaticky) - napr. priemerná obsadenosť po týždňoch, mesiacoch a rokoch, porovnanie obsadenosti s minulosťou (na týždennej, mesačnej a ročnej báze), priemerná cena za izbu, priemerná cena za izbu podľa kategórie, počet opakovaných klientov, priemerná suma predaja dodatočných služieb pri rezervácii/po rezervácii, priemerný vek klientov, národnosť klientov, spokojnosť klientov a pod.

chart 2_1

 

Prehľad o spokojnosti klientov

Negatívne /konštruktívne/ referencie sú tie najcenejšie a môžu nás posunúť dopredu. Pokiaľ boli Vaši klienti s niečim nespokojní, veľakrát Vám to nepovedia a v horšom prípade svoju negatívnu referenciu napíšu verejne na internet. 

Umožnite Vašim klientom vyplniť online dotazník spokojnosti, ktorý budú môcť adresovať priamo riaditeľovi a/alebo aj recepcii. Spätná väzba je na nezaplatenie a pomôže Vám odstrániť nedostatky vo Vašom zariadení, o ktorých ste možno ani netušili.

survey

 

Databáza hostí

Údaje o Vašich hosťoch v systéme sú alfou a omegou jeho fungovania. Ako prvé Vám vytvoríme niekoľko rôznych databáz Vašich hostí. Hlavná databáza bude obsahovať údaje o všetkých hosťoch. Ďalej k hosťom priradíme rôzne "stavy" ako napríklad:

  • aktívny hosť (so zakúpeným pobytom/zájazdom, avšak ešte ho neabsolvoval),
  • potenciálny hosť (prejavil záujem o kúpu napríklad registráciou, telefonátom, e-mailom a pod.),
  • bývalý hosť (mal u Vás zakúpený minimálne 1 pobyt v minulosti)
  • VIP hosť (špecifický hosť, ktorý sa u Vás ubytováva pravidelne a/alebo uprednostňuje najlepší apartmán).

K hosťom môžete pridávať aj spolucestujúcich (napr. rodinných členov a vytvoriť im samostatný profil), preferencie (stravy, požiadavky na izbu a pod.) a akékoľvek iné údaje. Tieto údaje Vám pomôžu nielen pri komunikácii počas nákupného procesu, ale budú pre Vás užitočné aj pri cielení marketingovej komunikácie.

Hostia budú môcť vykonať online check-in a ich údaje budú v systéme poznačené, čiže pri ďalšej rezervácii a online check-in budú všetky ich údaje predvyplnené. 

AUTOMATICKÉ FAKTÚRY A ZAPISOVANIE ÚHRAD

Váš systém bude automaticky zapisovať úhrady, ktoré prišli na Váš bankový účet a priraďovať ich ku konkrétnym hosťom/faktúram na základe variabilného symbolu, ktorý bude mať každý hosť jedinečný.

Priebežne bude stačiť, ak si skontrolujete neuhradené faktúry a skontrolujete, či náhodou neboli uhradené s nesprávnym variabilným symbolom, aby ste platbu mohli dopísať manuálne. Podľa štatistiky našich klientov až pri viac ako 98 % platieb klienti zadávajú správny variabilný symbol (v prípade opakujúcich sa platieb je správny VS vo viac ako 99,9 % prípadoch).

Pokiaľ chcete klientov, ktorí u Vás už mali v minulosti zakúpený pobyt, poskytnúť zľavu na ďalší pobyt, jednoducho nastavíte výšku zľavy opakovaným klientom (a vyberiete produkt, kde chcete poskytovať zľavy a kto má nárok na zľavu). Systém automaticky rozpozná, čo a kedy si u Vás klient zakúpil a ak splnil nárok na zľavu, automaticky mu bude pridelená. Je len na Vás, ako si nastavíte poskytovanie zľavy (a samozrejme aj jej odstupňovanie) - systém na to nezabudne a klienta o poskytnutej zľave bude informovať.

faktura klient 2

Bezpečné online platby

Váš rezervačný systém umožní hosťom pri ukončení rezervácie zaplatiť zálohu, resp. celú sumu za pobyt vo Vašom ubytovacom zariadení. Prečo je výhodné akceptovať online platby:

  • pohodlná a bezpečná platba pre Vašich hostí,
  • nie je potrebná dodatočná komunikácia s klientom (platobné údaje, potvrdenie platby a pod.) a platba sa na váš účet zapíše automaticky,
  • nízke poplatky za transakciu (iba 1 % zo zaplatenej čiastky),
  • peniaze sú na Váš bankový účet pripísané okamžite,
  • nižšia miera stornovaných rezervácií.

Pobytové a darčekové kupóny na mieru

Poznáte to - spokojný klient sa k Vám rád vráti a vyberie si Váš hotel/penzión, aj keby boli v okolí lacnejšie alternatívy. Práve preto môže byť aj pre Vás zaujímavé ponúkať klientom darčekové kupóny ako malú pozornosť a pripomenutie sa, že na klienta stále myslíte. Pokiaľ mu chcete ponúknuť špeciálnu narodeninovú zľavu alebo mu odporúčiť super ponuku, ktorú len tak ľahko nikde inde nenájde, prácu Vám uľahčí naše riešenie darčekových kupónov. Nastavíte si aký darček, odporúčanie, pobyt alebo zľavu chcete na darčekovom kupóne Vašim klientom posielať a systém bude darčekové kupóny počas narodenín Vašich klientov odosielať za Vás. 

Pokiaľ rozmýšlate nad tým, ako graficky by mal kupón vyzerať, alebo aký spievodný text by mal obsahovať "darčekový" e-mail, ktorý bude systém odosielať, tak toto všetko vieme vyriešiť za Vás - spolupracujeme s nadanými grafikmi a copywritermi.  A ak sme to ešte nespomenuli, tak do automatických e-mailov Váš systém doplní aj oslovenie klienta (banalita, ale radšej to sem napíšeme :P ). 

Ak chcete klientom ponúkať aj špecálne pobytové balíčky, opäť žiadny problém - stačí premyslieť logiku odosielania (teda kto a kedy kupón s pobytovým balíčkom obdrží, resp. ho môžete odosielať "manuálne" jedným klikom komukoľvek) a systém môže balíčky odosielať Vašim klientom aj automaticky, napr. 30 dní po ukončení posledného pobytu, pokiaľ klient nemá zakúpený pobyt u Vás na najbližších 12 mesiacov ... je to tak jednoduché a zároveň tak účinné :-)

Poznámkový blok

Keďže ku klientom si niekedy potrebujete zapísať aj špecifické požiadavky, umožníme Vám ich zapísať priamo do systému. V detaile klienta budete mať k dispozícii aj poznámkový blok, do ktorého môžete písať a zmazať akékoľvek poznámky, ktoré si potrebujete poznačiť. K poznámke sa automaticky pripojí časová stopa a meno zamestnanca, ktorý poznámku zapísal (napr. ak klient počas posledného pobytu spomenul, že by uvítal izbu orientovanú na juh, zapíšete to do poznámky a/alebo jeho špecifických požiadaviek a pri ďalšej rezervácii klientovi priradíte izbu orientovanú na juh a upozorníte ho, že ste na jeho pripomienku spred 2 rokov mysleli a izba bude orientovaná na juh).

Bez názvu

 

Affiliate partner

Do Vášho systému vieme dopracovať aj funkcionalitu tzv. unikátnych affiliate linkov. Pokiaľ máte partnerov (cestovateľský bloger, influencer, partnerská firma a pod.) ktorým chcete ponúknuť špeciálne odmeny za predaj konkrétnych pobytov alebo pobyty svojim zamestnancom prepláca zamestnávateľ hosťa (napr. firemné pobyty, obchodný cestujúci a pod.), môžete im vytvoriť unikátny affiliate link.

Systém affiliate linkov je maximálne transparentný a už v úvodnom procese predaja viete, kto Vám nového hosťa odporučil a taktiež Váš affiliate partner si bude môcť kedykoľvek overiť, koľko hostí k Vám priniesol a aká odmena mu prináleží.

Pokiaľ sa nový klient zaregistruje alebo zakúpi produkt s pomocou tohto affiliate linku, bude automaticky priradený pod affiliate partnera a bude pre Vás jednoduchšie vyplácať odmeny alebo fakturovať produkty firemným a stabilným klientom.

Pri affiliate linkoch si viete nastaviť, ako dlho sa majú uchovávať v pamäti prehliadača (využívame na to tzv. cookies). Teda ak si nový klient otvorí Vašu webstránku a rezervuje si pobyt napr. do 5 dní od posledného otvorenia webstránky (hoci už bez použitia konkrétneho affiliate linku), stále bude priradený pod affiliate partnera, cez ktorého otvoril naposledy affiliate link.

Affiliate linky vieme nastaviť samozrejme aj tak, aby sa nezapisovali do cookies u koncového používateľa. Pre Vás to znamená, že zapísanie nového klienta pod affiliate partnera bude možné, iba ak si hosť otvorí unikátny affiliate link (a pokiaľ sa na Váš web vráti bez použitia tohto affliate linku, internetový prehliadač si ho už nebude pamätať a nezapíše sa pod affiliate partnera).

Newsletter pre klientov

S nami bude Váš marketing efektívnejší. Keďže máte databázu súčasných a minulých klientov, môžete ich jednoducho osloviť s novou ponukou pomocou newslettra.

Poradíme Vám, aké údaje by ste mali od klientov požadovať pri registrácii, aby bola Vaša marketingová komunikácia čo najlepšie zacielená - ak napr. viete, že Vašim klientom je mladý bezdetný pár, nebudete im posielať ponuku rodinného pobytu, ale skôr romantický víkend pre dvoch. Naopak rodinám s deťmi môžete ponúknuť rodinný pobyt so super zľavou počas mimosezóny. Samozrejme je len na Vás, či a ako budete využívať aj funkciu "Newsletter" ...

newsletter_1

 

Slovo na záver

Riešení, ktoré Vám vieme poskytnúť, je naozaj veľa. Taktiež nasadzovanie nového systému môžete riešiť postupne, ak napríklad nechcete investovať naraz veľkú sumu financií do Vášho nového CRM systému (a tento spôsob implemetnácie je taktiež výhodný v tom, že zamestnanci si na nový systém zvykajú postupne a nie je to pre nich veľký skok - zároveň majú možnosť aktívne sa podielať na vývoji systému a pripomienkovať jeho funkcionalitu).

Napr. v spoločnosti CKM 2000 Travel sme (Matúš ešte ako zamestnanec tejto spoločnosti a Šimon ako individuálny web developer) prvý rok implementovali databázu klientov, generovanie PDF zmlúv a prihlasovanie na vízové pohovory. Na ďalší rok sme systém vyplepšili na základe požiadaviek zamestnancov a pridali generovanie faktúr so zapisovaním úhrad. V treťom roku sme doplnili aj automatický výpočet ceny cestovného poistenia, generovanie poistenia, prihlasovanie sa na udalosti (pohovory so zamestnávateľom), online pobočku a pod.

Postupný nábeh na nový systém má svoje výhody, avšak má aj svoje nevýhody. Nevýhodou je, že zamestnanci firmy hneď z úvodu nevnímajú a nevyužívajú všetky výhody, ktoré im systém môže priniesť ,a teda spoločnosť, ktorá nový systém zavádza, nevyužíva všetku vhodnú funkcionalitu (a teda nešetrí toľko času a nákladov).

BEZPLATNÁ KONZULTÁCIA

Kontaktujte nás na matus@datateg.sk alebo na 0905 750 626 a dohodnite si s nami bezplatnú konzultáciu. S radosťou Vám vysvetlíme, ako Vám nový (CRM) systém môže uľahčiť prácu, čo všetko dokáže vyriešiť a na testovacom systéme Vám ukážeme, ako to reálne funguje.